Bijna iedere website en bijna ieder bedrijf heeft een pagina met een “over ons”- of bedrijfsprofiel-pagina. Maar is deze pagina wel effectief? De meeste bedrijven gebruiken het om in het kort te vertellen over hun bedrijf, maar trekt het ook nieuwe klanten aan?
Een pagina met het bedrijfsprofiel kan heel succesvol zijn, wanneer deze pagina is toegespitst op de bezoeker. Hieronder vermelden we een aantal tips, die kunnen bijdragen aan een succesvol bedrijfsprofiel op de website.
Vermeld een uniek kenmerk of product van jouw bedrijf. Vertel over jouw capaciteiten, expertise of het product of de dienst, maar vertel ook over jouw klanten en jouw doelgroepen.
Vertel kort de geschiedenis van het bedrijf en geef een korte beschrijving wat het bedrijf doet, vertel over de filosofie, missie en visie en natuurlijk kort over wat het bedrijf aanbiedt.
Dit onderdeel van de pagina zou in het kort echt moeten vertellen waarom ze voor jouw bedrijf moeten kiezen. MKB-bedrijven scoren vaak beter op betrouwbaarheid en eerlijkheid en dus is het belangrijk om eerlijk iets over jezelf te vertellen. Wat heb je wat andere bedrijven niet hebben, wat maakt jouw bedrijf speciaal?
Vertel iets over jouw organisatiecultuur aan de bezoekers. Dit helpt namelijk ook om jouw doelgroep meer betrokken te laten worden bij jouw bedrijf. Mensen willen een informele, levendige cultuur, geen formele, stijve organisatie. Je kunt hier video’s, foto’s of een favoriete quote plaatsen.
Je kunt een link plaatsen naar jouw laatste nieuwsbrief en de mogelijkheid geven aan bezoekers om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. Ook kun je linken aan jouw bedrijfsblog.
De meeste effectieve bedrijfsprofiel-pagina’s zijn geen algemene pagina’s, maar persoonlijke pagina’s, waar bezoekers, klanten en consumenten meer over jouw bedrijf te weten kunnen komen vanuit een menselijke, open benadering. Mensen willen graag nieuwe dingen ontdekken en meer leren over jouw bedrijfscultuur.
SEO nieuws, tips en adviezen
Hier vind je 26 onmisbare tools voor in je online marketing gereedschapskist.
Hier vind je 9 tips voor het maken van super banners voor je display campagne.
Het gaat niet om een specifiek aantal links. Maar waar gaat het dan wel om?